سلام
اگه از نظر سندي روايت رو بررسي كرده باشين نمي دونم ولي به نظر من اين استدلالي كه آوردين براي رد كردن صحت سندي اون كفايت نمي كنه چون روايات در كنار هم معني مي شن.
و ممكنه اين روايت منظورش اين باشه كه كار درست در صورتي درسته كه نيتش درست باشه ولي نمي گه كه كار اشتباه ( مثلا نماز باطل ) با نيت درست مي شه. يعني اصطلاحا نسبت به اين قسمت ساكته و حرفي نمي زنه.
اما در مورد نماز ها هم بايد بگم اتفاقا اگه شما اصلا متوجه اشتباهي نمازتون نشيد. مثلا نمازي رو بدون وضو خونده باشين و هيچ وقت هم متوجه نشيد كه نمازتون اشتباه بوده مطمئن باشين كه اون دنيا خدا شما به خاطر اين نماز بدون وضو مواخذه نمي كنه. چون نيت شما اين بوده كه نمازتون با وضو بوده. و اصطلاحا مي گن جهل مركب اگر از روي تقصير نباشه معذره. يعني باعث مي شه كه شما اون طرف معذور باشي.........
حالا كه اين طور شد:
جاري باشيد....