سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوله پشتی من

صفحه خانگی پارسی یار درباره

یک عدد شبهه!؟!؟!

ما در اسلام داریم که انسانها اول باید آزادی معنوی داشته باشند (یعنی خودشان از نفس خود آزاد باشند)تا بتوانند آزادی اجتماعی را رعایت کنند.یعنی اینکه تا انسانی آزادی معنوی نداشته باشد؛نمی‌تواند به حقوق دیگران احترام بگذارد.

حالا در اینجا یک شبهه مطرح می‌شود که :پس چرا در آمریکا قوانین بیشتر از ایران رعایت می شود؟؟؟در حالیکه آنها از نظر اسلام اصلاًآزادی معنوی ندارند؟!؟!؟!؟!

این مسئله3 دلیل دارد .

1.منفعت متقابل:در آمریکا ،آنها از   ترس تجاوز به حقوق خود ؛به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کنند .یعنی اگر مطمئن شود که حقوقش تأمین می‌شود؛به حقوق دیگران هم تجاوز می‌کند .مثل سرباز آمریکایی.در کشور خود که بوده؛دست از پا خطا نمی کرده ولی حالا که در عراق آمده است هر کاری که دلش بخواهد می‌کند . وتازه در آن زمان جنگ ترانه هم می‌خوانند که:وقتی به سر زنی تیر زدم و خونش بر روی لباسم ریخت،احساس لذت کردم!!!!!  ...

 

2 .کارکرد محدود: :در آمریکا انقدر مردم زیر ذره بین هستند که اصلاًنمی‌توانند کاری کنند .و عکس آن هم هست.چند سال پیش در آلمان به مدت 2 دقیقه برق رفت.فقط دو دقیقه.تازه آن هم اتفاقی!بعد به اندازه 2 ما در آنجا دزدی می‌شود.

فکر کن!یا مثلاًدر سونامی که سیل آمد.چرا اسامی مرده ها را اعلام نمی‌کردند؟؟چون مردم آنجا می‌رفتند و وسایل آن مرده‌ها را می‌دزدیدند!!!

3.اهرم فشار: این یکی هم تقریبا؛مثل بالایی است.مانند کسی است که بیاید و بگوید من در تمام عمرم تا به حال یکبار هم  خلاف نکرده‌ام.بعد که بروی تحقیق کنی؛ببینی که اصلاًیارو در زندان بوده و نمی‌توانسته خلاف کند!!