سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوله پشتی من

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سفرهای‏استانی‏رهبری

سلام!

چند روز پیش یکی از دوستان بهم گفت که چرا دیگه شبهه مطرح نمی‌کنی و جواب نمیدی؟اینم یه شبهه‌ دیگه:

در زمان حضرت علی(علیه السلام)[یادتون باشه بعداً قضیه‌ی این علیه‌السلام هارو بگم]وقتی ایشان به جایی می رفتند،مردم هم  به دنبال ایشان راه می‌افتادندو ایشان را همراهی می کردند.حضرت وقتی این صحنه را دیدند ،مردم را به شدت  سرزنش کردند و گفتند:این کار را نکنید!بااین کار خود را خوار می‌کنید.حالا این قضیه را می آوریم در زمان خودمان!سفرهای استانی مقام معظم رهبری.

مگر مردم دنبال ماشین آقا نمی روند؟چرا مردم این کار رامی‌کنند؟؟اصلاً‌مهمتر از آن:چرا رهبری هیچی به این مردم نمی‌گه؟چرا نمی گه که دنبال ایشان راه نیفتند؟مگر رهبر ما پیرو ولایت علی (علیه‌السلام)نیست؟

خب!حالا بریم سراغ جواب:

این کار در آن زمان چند دلیل داشته!یه طور دیگش اینجوری میشه:شرایط اون زمان طوری بوده که مردم این کار را می‌کردند.در حالیکه الان ؛با این جمعیت و جو ،همچین چیزی حاکم نیست!

1.ترس.مهمترین نکته ترس است!مردم آن موقع اگر نمی‌آمدند بازخواست می‌شدند!وبه دنبال آن هم مجازات.حضرا این را می‌گویند که هیچ کس نیاید؛تا این یک چیز طبیعی شود و بقیه هم یاد بگیرند تا این کار را نکنند!بعد هم اینکه  الان جمعیت زیاد اجازه‌ی چنین کاری را نمی‌دهد!نه تنها جمعیت؛بلکه عقل حکام ما نیز این طور حکم می‌کند.مردم این زمان رهبر خود را دوست دارند که دنبالش می‌روند.

2.طمع و خودنمایی (چابلوسی).آن زمان مردم اگر این کار را می‌کردند؛مقام و درجه می‌گرفتند.ولی الان جای هیچ درجه‌ای نیست!کسی که دنبال رهبر می‌رود،با کسی که نمی‌رود هیچ فرقی نمی کند.

حالا اون علیه‌السلام ها.

در حدیث داریم که اگر در جایی دعایی را بنویسید،تا زمانیکه آن دعا هست،ثواب برای شما نوشته می‌شود!این هم یک دعا است!اینکه بر امامان درود می‌فرستیم.پس بیائید از این به بعد این چیزا رو کامل بنویسیم!این میشه یه عمل ما تأخر.وقتی هم از اینجا 120 سال بعد بریم برامون همین جوری می نویسن!