سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوله پشتی من

صفحه خانگی پارسی یار درباره

حجاب

سلام! 

اوایل اسفند بود که یه همایش داشتیم در مورد  حجاب!از صبح تا عصر.خیلی جالب بود.دلم نیومد که هیچی ننویسم.یه آقایی به نام دکتر غفرانی  آمده بودند.

 

به مردها می گویند مذکَر.اسم مفعول است .یعنی اینکه باید به آنها یادآوری شود .همه‌ی مردها هم که مذکَر به دنیا می‌آیند.ولی مونث  معنا نشده است .در کتاب لغت آمده:شخصیتی است مقابل مذکَر.یعنی همان مذکِر!پس این آدم نباید حرف بزند .بچه روستا برای چه مودب است؟چون مادرش حرف نمی زند.

 

در آیه ی 115 سوره طه چه آمده؟ولقد عهدنا الی آدم من قبل فنسی و لم نجد له عظماً.یعنی اینکه فراموش کردو ما که در او عظمی نیافتیم !!!حالا این مرد مذکَر را چه کسی باید اولوالعظم کند؟؟.

خانمها پیامبر را می سازند.پیامبر چند مادر داشتند:خدیجه،آمنه،فاطمه،حلیمه و فاطمه بنت اسد.این همه خانم تلاش کردند تا یک پیامبر آمد!

اما در یک جا مردها ذاکر شده اند.35سوره احزاب.آخرش می گویند:والذاکرین الله کثیراً‌و الذاکرات.پس اگر اینجا هم زنها نبودند مردها بوجود نمی آمدند.

همه چیز را هم که خداوند زوج آفریده:ومن کل شی خلقنا زوجین.پس هر زن و مردی نصف انسان هستند واحد هرچیز دو بخش است.پس کسی نمی تواند مجرد بماند .در قیامت داریم که:واذا النفوس زوجت.یعنی بالاخره مجردها هم زوج پیدا می کنند.یعنی آنها را زوجیت می دهند .در بهشت هم هست که فیها ازواج مطهره.پس بهشت هم لژ خانوادگی است .مجرد نداریم.پس کاری واجب تر از ازدواج نیست . حالا زن باید مرد را ذاکر کند.برای همین خداوند بیشترین تجلی خود را در زن قرار داده.تازن جلب توجه کند.می گوید :جلباب.پس حجاب باید جالب باشد.

اوووووووووووووووه!چقدر شد.شرمنده!نشد کمتر بنویسم.خیلی جالب حرف می زدند.

برای عید یه یادداشت نوشتم.منتظر باشید.برای یه نفر هم دعا کنید