سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوله پشتی من

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بهار می‏آید

هر سال می آید .مثل همیشه.درست سر وقت .لازم نیست به یادش بیاوری ؛تکرار کنی که فراموشش نشود ؛پیغام بگذاری که چرا سر وقت نیامد و آخر سر هم دلخور شوی از دیر آمدنش !

کارش را بلد است .بهتر از من و تو.خیلی بهتر  .هر سال تکرار می شود اما تکراری نمی شود .به تو هم هیچ کاری ندارد .چه تو هفت سینت را کامل بچینی و چه اصلاً حوصله سفره انداختن نداشته باشی و به یک قرآن و آینه رضایت دهی .

چه امسال تعطیلات عید را به خاطر در رفتن از دید و بازدید به سفر بروی و چه مثل یک آدم خوب در تهران خودمان بشینی و از خلوتی منحصر به فرد آن لذت ببری .

برایش هیچ فرقی نمی کند !یاد گرفته که نباید بگذارد این بشر دو پا جلوی کارش را بگیرد .اصلاً‌کاری به این ندارد که فالت سر سال تحویل چه آمده ؟می‌خواهد چه کار که بداند‌لباس‌عید‌امسالت چقدر از پارسالی گرانتر بوده؟

فال حافظت سر سال خوب بیایدو یا بد،سال تحویل می شود .چه سفره ات را کامل بچینی و چه نه،بهار می‌آید .

می‌آید وهمه دور و برت را عوض می کند و دیگر هیچ بهانه‌ای برایت نمی گذارد !دیگر نمی توانی سینه‌ات را صاف کنی  و با قاطعیت بگویی که شرایطش نبود.کم کاریت را نمی توانی گردن آّب و هوا و سرما ،گرمایش بیندازی.نه برف راهت را بسته بوده و نه گرما خانه نشینت کرده بوده !دیگر نمی توانی بگویی که منتظر یک اول هفته و یک شروع مناسب بوده‌ای.بهار می آید وهمه جا را سبز می کند.هوای لطیفش به تمامی موجودات زندگی می بخشد و با آمدنش کل زمین و زمان را آماده یک تحول می کند .وهمه اینها برای این است که تو یک وقت به سرت بزند که باید عوض شوی .ولی افسوس که یادت می رود .

حالا تو باز بشین و به پیش بینی فالت فکر کن و اینکه چرا ماهیت سر سال تحویل یک دور ،دور تنگ نچرخیده ؟!؟

بشین و تمام عید به این فکر کن که لباس فلانی قشنگتر از تو بوده ؟!؟تو باز تحولت را در این ببین که عیدیهای امسالت بیشتر از پارسال است .کاش می فهمیدی که بهار برای عیدی گرفتن تو و هفت سین چیدنو این دو هفته تعطیلی نیامده!!بهار آمده تا من و تو را عوض کند .پس تا عوض نشوی بهارت نمی آید .

حالا بشین و به این فکر کن که چند روز دیگر تا بهارت مانده ؟؟؟